3 kids & the city life

Opstaan na een te korte nacht. De kids worden minder langzaamaan wakker dan ik. Kleren klaarleggen, lunches maken, stuffie terugvinden ergens achter de bank, fruitloops verdelen (ik wil mééhéér), bedden verschonen, nog snel even een was aangooien, waar zijn die schoenen met klittenband? Iedereen jassen aan, oké dan, 1 keer de kruiwagen. Het minibusje in. Heb ik alledrie de kinderen? Gaan met die banaan. Allemaal onder het genot van enthousiast gejuich en vechtende broer en zus. Afdroppen op school is m'n volgende stop. Zodra de kids weer uit school komen, kijken ze zoet naar supergirl. We gaan naar het park met het doel zo hoog mogelijk op de schommel te zwieren zodat we de sterren kunnen aanraken. Misschien kunnen we er eentje vangen! Het leven met een kleuter, een 6jarige en een bijna-puber is heerlijk afwisselend. De fijnste vragen en gesprekken komen voorbij. Of ik ooit de wolken heb aangeraakt met m'n vingertoppen. Of ik een vriendje heb. Nee? Een vriendinnetje dan? Quinn, je moet even... zonder m'n zin af te maken komt er een geschreeuw als reactie "I have the most terrible life!!" Wat in no time plaats maakt voor "You're awesome. I don't want you to leave. Ever." ("Forever is a long time, eh?") Charlie, de jongste, beweerd dat ik geen volwassene ben, "because you play with us like a kid." Daar kan ik best mee leven, graag zelfs. 'S avonds is het verhaaltjes tijd. Na Waldo ongeveer 24 keer gevonden te hebben moet ik beloven om 's nachts voor de walvis te zorgen, want anders voelt ie zich alleen. Ik pinky promise het, wat dit zijn serieuze zaken.

Na ongeveer een maand dat ik hier ben, zijn we verhuisd naar het nieuwe huis. Ik neem een douche met een gordijn als deur, de keuken is nog maar half af en op de beneden verdieping waar ik slaap ligt nog geen vloer. Maar het maakt niet zoveel uit, ik voel me vertrouwd genoeg. Sterker nog, ik word behandeld als onderdeel van de familie. Er staat standaard groene thee of koffie van Tim Hortons voor me klaar en ze proberen een goeie Canadees voor me te vinden (helaas nog niet gelukt trouwens). Na dagenlang heel wat verhuisdozen in- en uitgepakt te hebben, cartoons en take out eten moet ik de ouders beloven meer vrije tijd te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Toronto is een geweldige stad met veel leuke area's. Genoeg pubs, karaoke bars en shisha lounges om af te spreken met nieuw gemaakte vrienden. Buiten de stad is veel vette natuur waar ik dan ook best graag heenga. De tijd vliegt weer als een malle. Oh en misschien gaat het aankomend weekend, wanneer de kerstman aankomt (!!!!!) sneeuwen! Geen slecht vooruitzicht.

Reacties

Reacties

Marleen

Nou lieverd, je hebt het maar druk met je kids, maar ze Ijn wel gek op je, dat lees ik wel. Wat een ervaring weer. En wat doe je het goed. Vergeet inderdaad niet te genieten van Toronto. Ik denk dat mama blij is dat je nog geen Canadees gevonden hebt, ha, ha. Canada in de sneeuw, ahsome! Doe de Kerstman de groeten! xxx

Mama

Fijn meissie dat je het daar goed hebt????. Enne laat die Canadees maar zitten ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!